mengapa merungut...
aku pergi proton edar, member aku nak tukar bateri sebab bateri dah teruk.. keta tak leh start.. tak sampai setahun pon keta dia.. tapi ada ka patut, pasal bateri je pon, kena tinggal keta tu dulu, esok isnin baru amik... huh!! bengang aku tadi.. apa punya pusat servis.. bukan suruh buat benda yg susah2, pasang turbo ka, baiki air cond ka, suruh check bateri je pon.. dah la bateri tu tak sampai setahun..
pastu bila org kata proton ni teruk, tak amik berat kehendak pelanggan, mula la timbulkan masalah2 lain.. AP laa, org tak suka keta malaysia la.. member aku tanya camna, aku ckp lain kali je laaa datang, nak check bateri pon kena appointment, apa ingat nak jumpa perdana menteri ka?? bukannya nak check dulu tgk apa masalahnya sebelum nak suruh buat appointment tu..
keta tu kalau class tu ok jugak.. ni dah la keta pon asyik2 rosak, QC hancur, servis pon tak leh harap.. adoii.. ni la jadi kalau tau nak untung ja.. ujung tahun bukan main tonjolkan keuntungan proton.. pi gi daaah....
memang aku panas hati kalau camtu keadaannya.. masa nak jual, manis mulut macam2.. bila dah jual, hampeh punya perangai.. servis hancuss.. pastu bila org bagi AP, diorang kecoh plak, keta proton tak leh nak jual.. camna nak jual kalau kualiti camtu??? servis tak yah cakap laa... keta AP tu plak leh jual lagi murah banding proton.. cuba la kalau proton compete betul2 ngan keta2 luar, tak leh ke???? sekurang2nya kurangkan laa masalah2 yg leceh2 tu, macam bateri, pintu, tingkap, lampu, radio, wiring dalam kereta.. apa laaa... masalah2 tuh tak patut timbul utk keta baru, tu pon akai tadak ka?? kata engineer ramai.. guna la betul2..
huish.. panas hati dah nih.. nasib baik posa.. hehehe.. yg best lagi, bukan keta aku pon, member aku punya keta.. hehehe.. tak kisah laaa.. sebab aku dah ikut sama, kalau kena balik naik teksi mmg aku maki.. bukan tak suka naik teksi, sebab tak perlu pon, dia boleh saja tgk apa masalahnya on the spot, pastu decide la kan, nak kena tinggal ke tak yah.. ni tgk pon tak.. geramnyaaaa...
sabar2.. lain kali la plak.. tgh panas nih..
pastu bila org kata proton ni teruk, tak amik berat kehendak pelanggan, mula la timbulkan masalah2 lain.. AP laa, org tak suka keta malaysia la.. member aku tanya camna, aku ckp lain kali je laaa datang, nak check bateri pon kena appointment, apa ingat nak jumpa perdana menteri ka?? bukannya nak check dulu tgk apa masalahnya sebelum nak suruh buat appointment tu..
keta tu kalau class tu ok jugak.. ni dah la keta pon asyik2 rosak, QC hancur, servis pon tak leh harap.. adoii.. ni la jadi kalau tau nak untung ja.. ujung tahun bukan main tonjolkan keuntungan proton.. pi gi daaah....
memang aku panas hati kalau camtu keadaannya.. masa nak jual, manis mulut macam2.. bila dah jual, hampeh punya perangai.. servis hancuss.. pastu bila org bagi AP, diorang kecoh plak, keta proton tak leh nak jual.. camna nak jual kalau kualiti camtu??? servis tak yah cakap laa... keta AP tu plak leh jual lagi murah banding proton.. cuba la kalau proton compete betul2 ngan keta2 luar, tak leh ke???? sekurang2nya kurangkan laa masalah2 yg leceh2 tu, macam bateri, pintu, tingkap, lampu, radio, wiring dalam kereta.. apa laaa... masalah2 tuh tak patut timbul utk keta baru, tu pon akai tadak ka?? kata engineer ramai.. guna la betul2..
huish.. panas hati dah nih.. nasib baik posa.. hehehe.. yg best lagi, bukan keta aku pon, member aku punya keta.. hehehe.. tak kisah laaa.. sebab aku dah ikut sama, kalau kena balik naik teksi mmg aku maki.. bukan tak suka naik teksi, sebab tak perlu pon, dia boleh saja tgk apa masalahnya on the spot, pastu decide la kan, nak kena tinggal ke tak yah.. ni tgk pon tak.. geramnyaaaa...
sabar2.. lain kali la plak.. tgh panas nih..
Labels: GRRR
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home