Thursday, January 05, 2006

sambungan cerita penganggur..

9.00 am hingga sekarang..

lepas2 sarapan, aku tulis yg bwh tu, aku pon mula liat nak pi mana2.. rasa macam nak duduk umah ja satu hari ni... rasa rugi la plak.. tapi, biar aku landing jap, tetiba lak rasa mengantuk sgt..

dok atas katil, pusing kiri, pusing kanan tak leh nak lelap mata..

"huaaaaaarghhhh...!!!" menguap dan mengeliat yg memuaskan hati...

uikss.. dah pukol 11 pagi.. kena mandi ngan pantas nih..

"yoyo.. heheh.. lala.. power rangers.. bzzzz!!!...".. best gak mandi bising2..

ok.. skang pi UM.. mana kunci motor ku??? yeah.. di sini.. motor ajaib aku, C70, zaman batu punya motor, tapi ia tetap berbakti seperti biasa... bagus.. bagus..

"assalamualaikum.. nak tanya boleh?? saya nak mintak surat sokongan mengatakan saya dah abis boleh tak..???"

"dah abis ke belum??.."

ish, dia boleh tanya dah abis ka belum, tak habis buat apa nak mintak surat sokongan tu.. apa punya eeerrr... apa jawatan dia kat kaunter tu aaa...?? ish aku pon kurang pasti...

"patutnya dah laa... boleh tak double check saya dah abis ka belum..." chewah, aku berbahasa plak.. nak mintak tolong kan, kena la berbahasa, baru org memberi..

"jap.. meh sini kad matriks.. hmm.. ok.. lepas dah semua.."

heheheh.. aku tersenyum panjang..

"suka la tuuu..."

"uish.. susah oo nak abis..." hehehe.. dia tak tahu berapa lama aku sangkut, boleh tanya plak..

fuuh!! skang baru aku puas hati skit, hilang rasa rimas di dada... aku sudah konfom tamat belajar.. cayalaaa...

skang makan dulu laa... pasni pegi opis kak ji plak...

sampai pon opis kak ji, kl masa tgh hari camni jam, panas dan sebagainya.. menyampah betul keluar masa2 camni...

"tolong kak ji antar barang ye.." ok la kak ji.. apa saja laaa.. jgn dok saja sudah, bosan dah ni.. kata dlm hati je la.. kat mulut pendek ja,"ok.."

aku pon antar la barang ke dua tempat, satu menarik, satu tak menarik... yg menarik tu hantar ke massage centre.. fuyooo.. seksi wooo.. camni punya tukang urut, konfom sapa yg dtg akan akan lagi, dan lagi, dan lagi.. heheheh.. satu tempat lagi tu, alahai.. bgn MARA je pon, dah la tak de tempat parking.. naik motor pon susah nak parking.. letih.. letih..

balik opis.. "hah! ada satu lagi ni.. tolong antar ke TTDI lak.." mcm biasa laaa... "ok.."

antar barang pegi TTDI, singgah bank masukkan duit yg dikutip tadi, terus la balik umah... letih la jugak keja menghantar barang nih.. tak pe laaa, tolong menolong, bukan tak der upah.. leh la jugak, kan...

sampai umah dah kol 4.15 dah.. sempat lagi nih semayang zohor.. semayang la kejap..

ok.. dah start masa kosong aku.. buhsan pon bermulanya..

lepak2 je laa... layan internet... "boss, jom minum..".. "6.30 laaa.. aku kat opis lagi..."

boss tu member aku, bukan boss aku.. hehehe...

dah lepas minum, aku pegi gunting rambut.. saat2 menakutkan.. biasa la, gunting kat mamak, memang menakutkan..

"aney, gunting sekali cukur ya.."

"wokeh.."

tap.. tip.. tap.. bunyi gunting lalu tepi telinga, jgn la makan telinga aku...

ok.. dah siap cukur semua.. saat yg menyakitkan sudah tiba, after shave apa yg mamak ni pakai haaa... pedih ya rabbi..

"praaaak..." dipulasnya leher aku ke kanan... huyooo...

"praaaak..." dipulasnya leher aku ke kiri... aduuuuiii....

sedap ka?? tak langsung.. fuuuuh!!! rasa lega lepas dah selesai semua...

oklaaaa... pasni nak pegi main bola lak aaa... dah pukol 10 dah ni.. pegi dulu la...

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home